Oraingo erakusketa - Exposición actual

XXV JORNADAS FOTOGRÁFICAS
2017



Urteroko legez, Zarauzko Photomuseumek 2017ko Argazki Bilera aurkezten du. Edizio hau berezia da hogeitabostgarrena baita. Aurrekoetan bezala, erakusketek hainbat genero fotografiko (erreportajea, argazkilaritza artistikoa, eta natura-argazkigintza) lantzen dituzte. Honek guztiak helburu nagusi bat du: argazkigintzak eskaintzen dituen aukera zabalak ikusleei hurbiltzea.
Halaber, ekimen honetan parte hartzeko urtero beraien erakustokiak uzten dituzten Zarauzko aretoei, biziki eskertu nahi diegu hauen laguntza balio-tsua.


Un año más, el Photomuseum de Zarautz presenta las Jornadas Fotográficas - Argazki Bilera 2017. Esta edición es especial por tratarse de la vigesima quinta. Como en las anteriores, las exposiciones ofrecen diversos géneros fotográficos (fotorreportaje, fotografía artística y  fotografía de naturaleza). Todo ello con el objetivo de acercar al público a las amplias y distintas posibilidades que ofrece la fotografía.
Así mismo, aprovechamos la ocasión para agradecer la colaboración de las distintas salas de Zarautz que, como todos los años, ceden sus espacios expositivos para tomar parte en esta iniciativa.


Antolatzailea:


Laguntzaileak:




                          
ERAKUSKETAK ~ EXPOSICIONES







PHOTOMUSEUM   ~  San Inazio 11
2017/04/11 - 2017/05/07
Juan Muguruza
Azalak
Pieles

Ordutegia: 10-14h. eta 17-20h. Asteartetik igandera
Horario: 10-14h. y 17-20h. Martes a Domingo




SANZ ENEA  ~ Nafarroa Kalea 22
2017/04/11 - 2017/05/28
Batzuk / Colectiva
Bilera 25 urte geroago
Bilera 25 años después

Ordutegia: 18-20h. egunero
Horario: 18-20h. Todos los días


GALERÍA ZAZPI  ~ Kale Nagusia 21
2017/04/11 - 2017/05/14
Alvaro Ledesma
Uholdearen ondoren
Después del diluvio

Igandeak eta jai egunak: 12-14h. eta 18-20h. • Lan egunetan: 18-20h.
Domingos y Festivos: 12-14h. y 18-20h. • Laborables: 18-20h.



TORRE LUZEA  ~ Kale Nagusia 28
2017/04/11 - 2017/05/28
Daniel Sanchez
Tokibanatutako mundua
Mundo compartimentado

Ordutegia: 18-20h. egunero
Horario: 18-20h. Todos los días







 PHOTOMUSEUM




AZALAK
  
Duela sei urte inguru, ideia artistiko hau topatu eta gozatzen hasi nintzen. Argazkigintza komertziala eta iragarki-argazkigintza utzi nuenetik denbora asko pasa zen, baina inoiz ez nuen argazkigintza erabat utzi.  Egun batean, Nafarroan, tximistak batek erretako haritz zahar bat aurkitu nuen zelai batean. Bertan zuraren ehundurak ikusten ziren, kolore sotilak,  Gustave Dorék margoztutako formak ziruditen, ezusteko munduak. Liluratuta,  gogotsu ekin nion argazkiak ateratzeri eta zuhaitzak inoiz ez bezala begiratzen ikasi nuen. Inoiz lehenago izan ez nuen jakinminez, eta beraien barnean gehiago eta gehiago sartu arazten nintzela.

Harrezkero arretaz aztertzen ditut eta izaki hauek dituzten forma eta kolore anitzak sentitzen, gozatzen eta lantzen ditut. Nire argazkietan beraien gertutasunean, haien azalen hurbiltasunean dagoen edertasun naturala jaso nahi dut. Maite ditugun izakiekin gertatzen zaigun bezala, zuhaitzaren funtsa aurkitzea azalaren bitartez.
Zuhaitz bakoitza unibertso bat da. Hainbat motatako “AZALAK” erakusten dizkigu begirada hurbilak, zenbait elementuek leuntasunez eraldatuak: argiaren eragin aldakorrak epidermis begetalaren gainean sorturikoak; urtaroetan zehar aldaturiko azalen kromatismoa; eta bertan bizi diren parasitoek eskultoreak edo margolariak bailiran eginiko lan isila.

“AZAL” hauek denboraren eta edertasunaren halabeharrezko joana erakusten digute, zauriek ezusteko edertasuna gehitzen diete zuhaitzari.
Hemen deskribatzen dudan guztia, eukalipto, platano, pago, haritz, akazia, artelatz, urki, txontadur edo palmondo baten biluztasunera hurbiltzerakoan sentitzen dudanaren parte da… eta haien “AZALEK” beste hainbat eta hainbat izaki eder erakutsi dizkidate eta ezin hobea delako beti, nire begiradak bere errealitatea aldatu gabe irudikatu ditu.

Arrazoi hauengatik eta harira ez datozen beste batzuengatik, nire laneko kapitulu honi “AZALAK”  izenburua eman diot.

PIELES

Hace unos seis años que descubrí y empecé a disfrutar de esta idea artística. Hacía un tiempo que había dejado la fotografía comercial y publicitaria, nunca la fotografía. Un día en el campo, en Navarra, encontré un viejo roble quemado por el rayo. Se veían en él texturas, colores sutiles, formas como dibujadas por Gustave Doré, mundos inesperados. Me fascinó, lo retraté a conciencia y aprendí a mirar los árboles como nunca lo había hecho. Con una curiosidad que nunca antes había tenido y que me hacía penetrar más y más en el adentro de ellos.


Desde entonces los contemplo largamente, los siento, disfruto y trabajo en la diversidad de formas y colores que atesoran estos seres imprevisibles. Quiero con mis fotos plasmar la belleza natural que se contiene en su proximidad, en la proximidad de su corteza. Des-cubrir la esencia del árbol a través de su piel, tal cual nos sucede con los seres amados. 
Cada árbol es un universo. Son “PIELES” diversas donde una mirada cercana nos desvela su incesante variedad: la cambiante  incidencia de la luz sobre la epidermis vegetal, el cromatismo de las cortezas a través de las estaciones, la labor silenciosa de los agentes parásitos que las habitan como escultores o pintores, modificándolas sutilmente.

Son “PIELES” que nos muestran el paso inexorable del tiempo y la belleza, la inesperada belleza, que sus heridas van incorporando en el árbol.

Todo cuanto aquí describo es parte de lo que siento al acercarme a la desnudez de un eucalipto, un plátano, un haya, un roble, una acacia, un alcornoque, un abedul, un chontaduro, una palmera… y un sin fin más de preciosas criaturas que me han mostrado sus “PIELES” y que mi forma de mirar ha plasmado, sin alterar en ningún caso su realidad, porque es siempre inmejorable. Por estas razones y alguna más que no viene al caso, he dado en titular este capítulo de mi obra con el nombre de “PIELES”.



SANZ ENEA










BILERA 25 URTE GEROAGO

Erakusketa honek, 1992. urtean Zarauzko Sanz-Enea kultur etxean aurkeztu zen “Photomuseum. Argazki museoaren eskema” izeneko erakusketan parte hartu zuten egileen lanen lekukotasuna erakusten digu, hain zuzen, 1993an zabalduko zen egungo museoaren jatorria. Izen handiko argazkilariz betetrik dago, besteak beste: Joan Fontcuberta, Raoul Ubac, Nicolás Lekuona, Ouka Lele, Pedro Zarrabeitia, Cristina Zelich, Walter Reuter, Alberto Schommer, etab.



BILERA 25 AÑOS DESPUÉS

Esta exposición muestra testimonios de las obras de los autores que formaron parte de la presentación de “Photomuseum. Esquema de un museo fotográfico” el año 1992 en Sanz Enea de Zarautz, origen del museo actual inaugurado en 1993. Participan fotógrafos de renombre, tales como: Joan Fontcuberta, Raoul Ubac, Nicolás Lekuona, Ouka Lele, Pedro Zarrabeitia, Cristina Zelich, Walter Reuter, Alberto Schommer, etc.







ZAZPI GALERIA




UHOLDEAREN ONDOREN


AURRERAPENA. ETORKIZUNA AGERTZEAR

Berrikuntzak aurrekoarekiko hausturan du oinarri.

Arteak XX. Mendean fisikoki eta materialki hautsi zuen ordura arte nagusi izandako errealitate txukun eta ohiturazkoa. Lehengai piktorikoa pintzelkada inpresionistetan zatitzetik hasi eta kubismoak paper pintatu, egunkari edota itsatsitako etiketekin egindako gehigarriekin, edo dadaisten objektu aurkituekin, eta milurtekoaren amaieran bertan, hainbestetan erabili den Photoshop eta bestelako teknologia berrien bidezko irudiaren moldaketekin, artistek lehengaia bere gorpuztasunean lantzen zuten, artelanaren osagaiak fisikoki eraldatuz eta bestelakotuz.

Alvaro Ledesmak ez du ezer aldatzen, ez du kopiatzen eta itsasten, ez ditu objektuak inon jartzen, ez ditu lekuz aldatzen, ezta pilatzen ere; soil-soilik bere begirada erabiltzen du, eta pazientzia osoz itxaroten du osagai guztiak beren lekuan egon arte, dena argazkirako jarrita bezala prest egon arte, pieza bakar bat mugitu gabe; eta azken emaitza sekulakoa da.

Irudi garbiak eskaintzen dizkigu, freskoak, naturalak, diren bezalakoxeak, aurkitu dituen bezalaxe, argazkigintzatik soilik abiatuta eraikitako natura artifizial batean. Dena zegoen aldez aurretik bere eszenatokian, eta azken emaitzarako egindako hautaketak soilik, inolako manipulaziorik gabe, adierazten digu argazkilari honen kalitate artistiko izugarria.

Ez dago trikimailurik, ezta gezurrezko efektu berezirik ere, ez amarrurik, ezta garai barrokoetan hain gustukoak diren su artifizialik ere. Begiradak esku hartu aurretik gauzatutako collageak dira, faltsutu gabeko konposizioak, begiradaren ikuspuntuak edo motiboarekiko distantziak soilik era baitezakete konposizioa.

Alvaro Ledesmak ez du ezer hausteko beharrik, ezta errealitatea matematikoki eraldatzeko ere; ez du natura artifiziala behartzen, hura argazkitik abiatu sortzen baizik; horrela, irudiak eta denborak bat egiten dute.

Argazkia baino lehen ez dago ezer, sortzailearen begia bakarrik. Prozesua mentala da: hautaketa egin eta aztertzeko  darabil prozesu mental hori. Argazkiak gauzatzen eta eraikitzen du natura artifiziala.

Alvaro Ledesmaren lanak bat-batean gerarazten gaitu. Zer da ikusten ari garena? Zer da hori? Zer ari da gertatzen? Astia behar dugu erabakitzeko zer diren objektu horiek, elkarri nola eragiten dioten konturatzeko, istorioa antolatzeko, esanahiak eraikitzeko, ikusi nahi duguna deskodetzeko, subjektibotasuna komunikazioari gailentzen zaio-eta.

Gure egitura mentaletatik abiatuta moldatu ohi dugu errealitatea, eta, ulermena itsutzen diguten arren, lehendik badiren kodeak erabiltzen ditugu; dena da berehalakoa eta aurrefabrikatua, gako guztiak dantzan dabilzkigu-eta gure analisien aurrean. Haatik,  argazkilari honen mundu artistikoan ez gaude lehendik ikusitako eta deskodetutako artelanaren aurrean, ikustear dagoen eta etorkizunean kolonizatu beharko duen artelanaren aurrean baizik.

Joaquín Garrido


DESPUÉS DEL DILUVIO

AVANCES. EL FUTURO SE ASOMA

La novedad se apoya en la ruptura de lo precedente.

El arte en el siglo XX rompió física y materialmente la realidad imperante, ordenada, bien-pensada. Desde la fractura de la materia pictórica en las pinceladas impresionistas, pasando por los pegotes cubistas con sus trozos de papel de empapelar, de periódicos, de etiquetas adheridas, o los objetos encontrados de los dadaístas, hasta incluso al final del milenio con la alteración de la imagen en las nuevas tecnologías, el tan usado Photoshop, nos encontrábamos ate unos artistas que trabajaban la materia en su corporeidad, destruyendo, alterando, transformando físicamente los componentes de su obra de arte.

Alvaro Ledesma no toca nada, no corta, ni pega, no coloca los objetos, no los mueve, ni los amontona, sencillamente es su mirada la que observa y espera pacientemente a que todos los componentes estén en su sitio, a que todo pose para él, sin haber movido una pieza, y el resultado final es grandioso.

Nos muestra unas imágenes limpias, frescas, naturales, tal como son, tal como las ha encontrado, en una naturaleza artificial construida solamente a partir de la fotografía. Todo estaba previamente en su escenario, solo la selección para el resultado final, sin ninguna manipulación, nos indica la inmensa calidad artística de este fotógrafo.

No hay trucos, ni falsos especiales, sin trampantojos, ni fuegos de artificio que tanto gustan en las en las épocas barrocas. Nos encontramos ante collages hechos previamente a la intervención de la mirada, composiciones sin adulterar en las que sólo el ángulo de vista o la distancia al motivo rozan la composición.

No necesita romper, ni maniobrar matéricamente con la realidad; no acumula, ni empuja a la naturaleza artificial, sino que la construye desde la fotografía: la imagen y el tiempo se hacen uno.

Antes de la misma foto: nada, solo un ojo creador. El proceso es mental, de selección, de análisis. La fotografía materializa y construye la naturaleza artificial.

La obra de Alvaro Ledesma nos frena en seco. ¿Qué estamos viendo? ¿Qué es esto? ¿Qué está sucediendo? Necesitamos tiempo para decidir qué son esos objetos, cuáles son sus interacciones, montar la historia, construir los significados, descifrar lo que queremos ver, porque la subjetividad se impone a la comunicación.

Normalmente damos forma a la realidad desde nuestras propias estructuras mentales, utilizando códigos ya existentes que nos ciegan el entendimiento, todo es inmediato y prefabricado porque todas las claves bailan ante nuestros análisis. Sin embargo, en el mundo artístico de este fotógrafo no estamos ante el arte ya visto y descifrado del pasado, estamos ante el arte por ver, y colonizar del futuro.

Joaquín Garrido




TORRE LUZEA







TOKIBANATUTAKO MUNDUA

Tokibanatu, zatitu, banatu, antolatu, sailkatu eta moldatu egiten dugu. Den-dena eta eremu guztietan: etxebizitzak, poligonoak, soroak, hilerriak, aisiako  lekuak...Gure obsesio sistematikoari, mundu hau kutxatila erraldoi bat bihurtzekoari, ezerk ez dio ihes egiten.
Honen eragina, bizi garen lekuaren eta lan egiten dugunaren arteko desberdintasun formal handirik ez egotea dakar askotan, horrela, biltegi arrunt baten eta pertsonen “biltegien” artean, azken finean aurreneko egunetik azken egunerarte kubo batetik bestera gabiltza saltoka.
Daniel Sánchez


Proiektu honetan, bizi  garen tokibanatutako munduaren modu ezberdinak islatzen zituzten  argazki solte batzuk ateratzen hasi nintzen. Hurrengo pausoa, diptiko-formatura pasatzea,  forma eta diseinu askoren artean zeuden antzekotasunaz jabetu nintzenean gertatu zen. Hasiera batean oso urrunak zirenak, zabor-edukiontzi bat edo hilerriko horma-hilobi bat, bata bestearen ondoan ipintzerakoan, erlazio estua izatera pasatzen ziren eta lerroek zuten antz horretaz jabetu nintzen. Diptiko batzuk antz horrekin soilik jolasten dute, baina beste batzuetan  parekotasuna haratago doa,  bigarren ondorio batera iristeko aukera eskaintzen dutelarik. Argazkietan zuzenean agertu ez arren, behatzailea ia berehala jabetzen da: joko hori ez da  forma soilean gertatzen, sakonagoa da eta antzekotasunak funtzioa edo kontzeptuarekin lotuta dago. Aurreko adibidearekin  jarraituz, zabor-edukiontzia edo horma-hilobia ez al dira, azken finean,  erabili ezin daitezkeen hondarrak gordetzeko lekuak?

Daniel Sánchez

MUNDO COMPARTIMENTADO

Compartimentamos, dividimos, distribuimos, organizamos, clasificamos y ordenamos. Todo y en todos los ámbitos: viviendas, polígonos, campos de cultivo, cementerios, zonas de ocio... Nada escapa a nuestra sistemática obsesión de convertir este mundo en un gigantesco casillero. Esto hace que, en muchas ocasiones, no haya gran diferencia formal entre el lugar donde vivimos y aquel donde trabajamos, entre el almacenaje de cosas y el ‘almacenaje’ de personas que, desde el principio hasta el fin de nuestros días, vamos pasando de cubículo en cubículo.

Daniel Sánchez



Comencé a trabajar en este proyecto con fotos sueltas que reflejaban de distintas maneras ese mundo compartimentado en el que vivimos. El posterior paso al formato de díptico se produjo cuando caí en la cuenta de la similitud de formas y diseños que había entre muchas de ellas. Cosas que en principio parecían muy alejadas entre sí, como un contenedor de basuras o un nicho del cementerio, pasaban a tener una relación estrecha al ponerlas una al lado de la otra y ser consciente de ese parecido en sus líneas. Algunos dípticos juegan sólo con esa semejanza visual, pero en otros la analogía va más allá ofreciendo la posibilidad de llegar a una segunda conclusión, no mostrada de manera explícita en las fotografías, pero a la que el observador llega tras una reflexión casi de manera inmediata: ese juego no se queda en lo formal sino que va más allá y llega a una similitud en lo funcional o en lo conceptual. Siguiendo con el ejemplo anterior, ¿acaso no son tanto el contenedor de basuras como los nichos del cementerio un lugar donde depositamos restos ya inservibles?



Daniel Sánchez

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